Uued treeningud

Kiiremad uudistajad on ilmselt juba avastanud, et meie tunniplaani on septembrikuu algusest ilmunud mõningad uued treeningud – nii täiskasvanutele, rasedatele kui ka lastele eri vanuses. Sellest postitusest leiate uut infot uute treeningute kohta, treenerite poolseid soovitusi ja tähelepanekuid ning loodetavasti ka oma küsimustele vastused.

Teadlik rasedus: loovad lõdvestustehnikad ja vestlusring
Tund on loodud just rasedatele, kes soovivad paremini sünnituseks ja emaduseks ettevalmistuda, omandada erinevaid nippe, kuidas leevendada igapäevaseid pingeid, omandada loovaid lõdvestustehnikaid – meditatsioon, rasedate liikumine, hingamistehnikad, lõdvestav maalimine ja muud loovad tegevused, mis aitavad leevendada sünnitusvalu, harmoniseerida naist ootuse perioodil. Tund sisaldab erinevaid loovaid tehnikaid ja toetub rasedusaegse psühholoogiale.
Õpetaja Maria sõnul on olulisemateks teemadeks tunnis kiindumussuhe, sünnitus, emadus, ema ressursid ja lapse sünnieelne areng. Tunni eesmärkideks naiste emotsionaalse seisundi harmoniseerimine, kindluse loomine oma tugevuste suhtes, naiste rahulolu tõstmine nii rasedusperioodil kui ka sünnitusel, psühholoogiline ettevalmistus emaks saamiseks, ema ja lapse suhte loomine ning muidugi ka toimetulek raskustega, mis on seotud enesetunde muutusega, ärevusega, lapse tervise pärast muretsemisega.

Rasedate trenn
Teiseks Mõmmila poolt pakutavaks treeninguks last ootavale naisele on treener Liina poolt läbi viidav trenn, mis annab suurepärase võimaluse säilitada ka raseduse vältel sportliku eluviisi. Lisaks eluviisile on see suurepärane võimalus aidata ennast rasedusaegsete vaevuste korral – väsimus, iiveldus, kõhukinnisus, krambid jms, ja nagu iga trenn annab see positiivse laengu ja parandab ka und. Lisaks emale on ka trenn kasulik ka kõhuelanikule.
Tund on üles ehitatud treener Liina poolt sedasi, et igaüks saaks paraja koormuse, kuid paneb südamele, et soovitav on igaühel jälgida ikkagi oma enesetunnet, kui tunned end halvasti, siis tuleks koheselt teha paus ja end kosuda väheke. Enamjaolt tehakse kõiki harjutusi oma keharaskusega, kuid vajadusel on võimalik kasutada väikseid raskusi ja fitpalle.
Tund on ülesehitatud järgmiselt: algab soojendusega, tunni põhiosas keskendutakse lihastööle ning tund lõpetatakse pikema venitusega. Kokku kestab terve tund 45 minutit.
Treener Liina sõnul tuleks enne trenni konsulteerida arstiga, kuna mõningatel juhtudel on rasedusaegne treening keelatud, kui arsti poolt on roheline tuli antud, siis ootame sind juba meie trenni!

Ringtreening
Ringtreening on trenn, kuhu me ootame kõiki – nii algajaid kui ka juba kogenud spordisõpru. Ringtreening on hea võimalus lasta treeneril jälgida terve aja harjutuse sooritamise tehnikat. Seega on trenn väga sobilik alles alustavale inimesele. Samas suurema treeningkogemusega isik saab lisada intensiivsust ja teha korduseid kiiremas tempos.
Treening on ülesehitatud ringis liikumisele, see tähendab, et treening koosneb 10-st jaamast, kus sooritatakse harjutusi 50 – 60 sekundi vältel. Terve tunni jooksul läbitakse kõiki jaamu 3 – 4 korda. Iga tund algab soojendusega ja lõppeb kerge venitusega. Trenni kestvus on 55 minutit.
Tunni teeb kindlasti huvitavamaks väheke erilisemad treeningvahendid, lisaks keha- ja lisaraskustele kasutatakse ka kummilinti, hüppenööri, papptaldrikut ja isegi salvrätikuid. Kui sul tekkis huvi ja tahtmine oma silmaga näha, kuidas salvrätikuid kasutades trenni tehakse, siis treener Liina ootab sind Mõmmilas!

3 – 5 aastaste liikumistreening
Mõeldes ka laste peale lisasime tunniplaani liikumise treeningu, mis on mõeldud 3 – 5 aastastele lastele. Eriti ootame sinna trenni just lapsi, kellele ei piisa lasteaias pakutavatest liikumistundidest või näiteks lapsi, kes ei käi üldse lasteaias.
Treeningul on olulisel kohal rutiin – tundi alustatakse ja lõpetatakse alati sarnaselt. Treener Liina sõnul alustatakse tundi kõikide laste tervitamisega ja lõpetatakse treening ühise luuletuse lugemisega. Tunnis pannakse rõhku nii vastupidavusele, kui ka osavuse ja täpsuse arendamisele. Trenni pikkuseks on 45 minutit, millele lisandub 10 minutit mängu aega. Trenni läbivaks jooneks on siiski mänguline tegevus, kuna läbi mängu tulevad lapsed paremini tegevusega kaasa.
Treening on tuleviku suunajaks, treeningus käimine suunab lapsi aktiivsele eluviisile, õpetab teistega arvestama, annab hea füüsilise koormuse ning võimaluse teiste lastega lõbusalt aega veeta.

Loov- ja kaasaegne tants
Kahel korral nädalas ootab treener Liis kõiki 6-10 aastaseid lapsi loovtantsu trenni.
Õpetaja Liis räägib trenni kohta järgnevat: „Loovtantsu eesmärk on avastada läbi tantsuelementide ja improvisatsiooni enda keha võimeid ja võimalusi ning nautida tantsu läbi vaba, aga teadliku liikumise. Kaasaegse tantsu tunni pooles tantsime etteantud kavasid, liigume nii põrandal kui püsti ning kasutame kõiki teadmisi, mida loovtantsu kaudu avastasime.“
Tantsutund jaotatakse kaheks osaks:
– Loovust arendavad, improvisatsioonil põhinevad harjutused. Selles tunni pooles annab õpetaja ülesandeid ja on suunaja rollis ning õpilased saavad iseseisvalt, paaris või gruppides avastada erinevaid tantsuelemente ja liikumiskvaliteete.
– Tantsukombinatsioonide õppimine. Teise tunni poole eesmärk on arendada koordinatsiooni, õppida selgeks konkreetne etteantud tantsukava ning tunda rõõmu koos tantsimisest. Tantsukombinatsioonid vahetuvad regulaarselt.
Loomulikult ei puudu ühest korralikust trennist ka soojendus ja maha jahtumine. Tantsima oodatakse kõiki huvilisi ja eelnev kogemus ei ole üldse oluline. Õpetaja soovitab selga panna mugavad riided ning tantsusussid.

Treeningute päevad ja kellaajad leiate meie tunniplaanist! Kohtume trenni!